Followers

Friday 4 May 2012

Hujan


*Hujan rahmat Allah SWT yang membasahkan bumi..menghentikan kegersangan langit..menyejukkan tubuh manusia yang puas di bakar mentari..*

Ya Allah.. aku rindu pada Si Dia yang jauh,pada masa yang sama aku rasa berdosa padaMu Ya Allah...
Apakah rindu aku ini membakar diriku sendiri...Aku tidak meminta hidup sebegini..Aku mendekati 'Si Dia' kerana aku tak sanggup menyalurkan nafsu sonsang ku kepada lebih ramai lelaki..Sekurang-kurangnya aku cuma menyalurkan kepada si dia sahaja..tetapi aku tahu Ya Allah yang dosa tetap dosa tidak akan pernah bertukar menjadi pahala...Dan semestinya tidak pernah akan membawa kebaikan kepada diri ini sendiri...

Ya Allah,aku jujur mencintai Si Dia..Bukankah rasa cinta itu Kau yang cipta untuk HambaMu..Tetapi aku telah meletakkan rasa cinta aku di tempat yang salah Ya Allah.. Aku terlampau menurut kata nafsuku.. Hatiku masih tidak mempu menjadi raja kepada nafsu ku sendiri...

Ya Allah benarkah naluri sonsang ini kau campakkan kepadaku sebagai ujian kepadaku?? Ataukah aku yang terlalu menurut kehendak hati... Adakah kisah silamku aku jadikan alasan untuk terus bergelumang dengan dosa sonsang ini...

Ya Allah walaupun aku mungkin tidak mampu membuang rasa naluri ini...tetapi Kau bantulah aku untuk menjauhkan diriku dari nafsu ini.. Jika perkahwinan akan membantu aku,Kau kirimkanlah seorang wanita yang mampu membimbing aku dan membantu aku keluar dari kecelaruan naluri ini Ya Allah.. Aku bermohon padaMu Ya Allah,sesungguhnya aku bukan hambaMu yang baik..Aku tidak menjaga pandanganku , lisan ku , pendengaran ku... Kau tariklah aku perlahan-lahan Ya Allah untuk keluar dari lorong gelap ini...

Ya Allah , aku bermohon pada Mu , kau bantulah juga Si Dia Ya Allah untuk keluar dari lorong gelap ini , kerana aku sayang kan dia dan aku tidak mahu dia tersesat jauh dari landasan Mu ... Kau bantulah kami Ya Allah... HambaMu  berharap Kau masih memandang kami dengan pandangan kasih sayang Mu.. Kau bantulah kami Ya Allah... Kau pandulah kami Ya Allah...

*Terima kasih Hakimi... blog kamu sangat membantu aku.. :( *

No comments:

Post a Comment