Followers

Wednesday 29 August 2012

Hanya Pada Dia~

Aku kenal Iz masa umur aku 17 tahun nak masuk 18..Masa tu aku baru lagi beberapa bulan masuk universiti.Aku bertemu dengan dia di satu konferens universiti.Kebetulan pada masa tu aku dibawa oleh sorang abang senior di universiti aku yang bermurah hati untuk membawa aku kekonferens tu (Abang senior tu cuba untuk mendapatkan aku sebenarnya..heheh).Kali pertama Iz tegur aku,sewaktu tu aku tengah berjalan nak ke tapak konferens dan Iz yang datang dari belakang peluk bahu aku & bertanya "Dari universiti mana ni?"..Masa tu aku penat sangat sebab perjalanan di dalam bus terlampau lama plus aku tak cukup tidur,jadi aku menepis tangan Iz dan menjawab dengan nada yang tiada mood.Selama beberapa hari berkursus disitu,Iz terus cuba merapati aku sehinggakan abang senior yang bawa aku ke konferens tu rasa cemburu,aku dapat rasakan abang senior tu berminat dengan aku.Panjang cerita pasal abang senior tersebut sebenarnya.
Aku mula rasa suka dengan Iz sebab pertama mungkin kerana dia agak ada rupa,senyuman dia comel dan dia sangat-sangat baik dan layan aku dengan lembut.Aku masih ingat kali pertama dia usap tangan aku.Masa tu aku buat-buat inoncent depan Iz.Haha..Secara kebetulan ataupun memang rancangan Iz,dia berjaya dapatkan no fon aku.Nak dicerita secara detail mungkin agak panjang jadi pendek cerita aku dan Iz saling berbalas mesej selama lebih kurang sebulan.Perbualan fon pertama kami adalah sebulan selepas itu.Kemudian Iz ajak aku berjumpa.
Our first personal meeting,aku sangat berdebar dan takut.Sebab masa tu aku tak pernah ada pengalaman tentang dunia PLU secara rasminya,aku tak pernah dating dengan sesiapa ataupun terlibat secara mendalam dalam dunia PLU,pengalaman pun mungkin beberapa 'kisah' di asrama.Aku beranikan diri untuk jumpa Iz selepas dia berjaya yakinkan aku.Dan sebenarnya aku memang sudah jatuh hati dengan Iz sebab pada masa tu aku dapat rasakan yang dia jujur dan ikhlas.Iz sangat baik.Kami berjumpa buat kali pertama secara intim,aku masih ingat kali pertama Iz peluk dan Iz jugak yang mencuri first kiss aku.Dalam suasana bilik yang gelap,Iz cuba menerokai intimasi kami dengan lebih lagi,aku & dia diburu nafsu,dihanyutkan pujukan syaitan.Iz mahukan hubungan penetrasi tetapi aku tak yakin untuk lakukan sehingga ke tahap itu pada masa tu kerana aku rasakan yang aku masih muda lagi,baru 17 tahun.Iz sekali lagi yakin kan aku dan malam pertama kami berjumpa dia berjaya menakluki aku sepenuhnya.
Aku mula rasakan yang aku jatuh cinta kepada Iz,dia umpama seorang kekasih yang romantik,abang yang penyayang.Pada masa tu aku dapat rasakan yang dia lah syurga aku,aku serahkan segala kepercayaan aku kepada dia.Aku sangat menyayangi Iz.Aku rindukan dia sekarang.Aku mahu jadi sekuat Iz.Menjadi sekuat dia yang berjaya mengikis rasa sayangnya pada aku dan menjadi seperti dia yang berjaya membuang aku daripada  hidupnya tanpa secebis perasaan..Aku mahu buktikan kepada dia yang aku bukan selemah yang dia sangka.Aku mahu berubah Ya Allah..tetapi duri yang menghalang perjalananku terlampau tajam.Aku takut aku tidak kuat untuk meninggalkan dosa-dosa ini kerana disaat ini setiap detik,setiap hembus nafas aku masih mengingati Iz.Aku tak mahu lelaki lain sebagai ganti Iz,yang aku mahukan hanyalah kehidupan yang lebih tenang,kehidupan yang Engkau redhai.Aku tidak mahu lelaki lain Ya Allah..Aku mahukan kebahagiaan yang hakiki di jalanMu...Amin.

8 comments:

  1. how long since you been left? be strong, feelings will fade.you are strong,i know that.

    ReplyDelete
  2. tak sampai sebulan lagi sah putus..tapi dah lebih kurang 4 bulan lebih ditinggalkan.. :) aku akan cuba yang terbaik.. :D tq...

    ReplyDelete
  3. may God give you strength :)

    ReplyDelete
  4. go2....chiayo'
    kita sme,sekapal
    dlu nk brubah,tp ad c dia

    dia da xda skrng,i guess it's time to muv on

    ReplyDelete
  5. Hi, sorry lambat discover blog ni. Bagi sy, kalau kita mencintai seseorang kita tak boleh mencintai sepenuhnya. Kita kena agih-agihkan juga kepada yang memerlukan terutamanya pada Allah. Agak sukar untuk melupakan dia, tapi percayalah, hanya diri sendiri yang dapat membantu meyelesaikan masalah ini. InsyaAllah boleh lupakan. Keep on blogging.

    ReplyDelete
  6. salam, hi.. newbie here..serius seronok dgr cerita anda(pelik), jalan cerita yg menarik.. kalau x keberakatan,boleh x sy nak tahu Universiti mana yg anda belajar ?? sy nk sgt tahu. tq ...

    ReplyDelete
  7. salam, hi.. newbie here..serius seronok dgr cerita anda(pelik), jalan cerita yg menarik.. kalau x keberakatan,boleh x sy nak tahu Universiti mana yg anda belajar ?? sy nk sgt tahu. tq ...

    ReplyDelete